• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Автори / Ана Салтирова Давидовски / Цврста комуникациска врска со Rapport (2)

Цврста комуникациска врска со Rapport (2)

04.10.2011 Категории: Ана Салтирова Давидовски, Личен развој

Но како се воспоставува rapport?
Покрај тоа што во комуникацијата со некои луѓе природно се воспоставува rapport (оние со кои се дели слична мапа за светот), тој може да се воспостави и свесно. Rapport е способност да се пресретнат размислувањата и емотивната состојба на соговорникот. Воспоставувањето на добрата врска и одржување на истата се прави преку свесно следење и усогласување на личниот вербален и невербален говор со говорот на соговорникот. Воспоставувањето на rapport започнува со техниките на следење и огледување (matching и mirroring) на вербалниот и невербалниот говор, овие техники прв пат се креирани од Милтон Ериксон почетокот на 1970 година при неговата работа во клиничката хипнотерапија. Следењето и огледувањето на соговорниковото однесување може да се прави на:

• Држењето на телото;
• Движењето на рацете;
• Местоположбата на нозете;
• Движењата со главата;
• Темпото на трепкање со очите;
• Говорот – преку клучни и често употребувани зборови;
• Темпото, бојата и јачината на зборување;
• Стисокот на раката при поздравување;
• Брзината на дишењето;
• Мимики на лицето;
• И секое друго однесување кое кај соговорникот може да се следи и огледува.

Кога следењето и огледувањето (matching и mirroring) на вербалниот и невербалниот говор се случуваат некој период, тогаш соговорниците се усогласени, а тоа во речникот на NLP се нарекува pacing, што значи да се биде во чекор со другото лице, рамо до рамо. Кога ќе биде воспоставено усогласувањето личноста може да преземе водство (leading) во комуникацијата со внесување на нови елементи во невербалниот говор и следење дали соговорникот ќе почне да го огледува и усогласува тоа однесување во своето. Доколку соговорникот почне да го усогласува однесувањето на личноста која свесно сака да воспостави rapport со него, тогаш rapport-от е воспоставен (види слика подолу). Кога rapport-от ќе се воспостави тој треба да се одржува. Она што е важно да се знае е, ако примарната цел е сложување со соговорникот, доволно е само да се следи и усогласува вербалниот и невербалниот говор со што покрај со зборовите (7%) согласувањето со соговорникот е воспоставено и во невербалниот говор (93%). Но, доколку целта на разговорот е влијание, убедување на соговорникот, тогаш по воспоставениот rapport треба да се преземе и водство за да се провери дали со соговорникот е воспоставен rapport дали тој ја разбира мапата на светот која му е преставена и дали ја има прифатено. Доколку е таков случајот rapport-от е веќе изграден и соговорникот е подготвен да прими нова веќе одобрена промена.

Следењето и огледувањето на однесувањето на соговорникот не е едноставно копирање на неговото однесување, со него се поттикнува почит и доверба, создава клима на разбирање. За да се постигне rapport не е неопходно да се следи и огледува секое движење кај соговорникот, доволно е да се преземат некои сегменти кои и се природни на личноста која сака да воспостави rapport. Преку заземање на положбата на соговорникот полесно се разбираат и размислувањата на соговорникот.

Rapport

Процесот на воспоставување на rapport може на почеток да изгледа како нешто не природно и вештачки, но rapport-от е секојдневие со колегата со кој што добро се соработува, со корисниците кои се пријатни, со пријателите со кои со задоволство се пие кафе. Практично е невозможно да не бил практикуван rapport, затоа што усогласениот чекор кога двајца се движат еден покрај друг е rapport, исто како што и секое добро изиграно танго е базирано на rapport. Rapport-от е дел од хармоничната комуникација. На почеток е не комотно чувството на свесно воспоставување на rapport, но тоа е вештина која се усовршува со вежбање. Да се стане добар во неговото градење истиот треба да се вежба, со што постепено свесно вложениот напор за воспоставување на rapport преминува во несвесно, комотно и природно воспоставување на rapport. На тој начин се воспоставува rapport кој е направен со интегритет на личноста и почитување кое буди пријатни чувства на двете соговорнички страни.

Значајноста на rapport-от е во тоа што личниот успех зависи од квалитетот на комуникацијата со другите луѓе. Човекот не си е сам на себе доволен, неговиот успех лежи во тоа колку е успешна неговата комуникација со окружувањето, со разбирање на ова се отвораат вратите на успехот. Сите луѓе имаат различни мапи на светот, многу полесно се воспоставува добар однос, повеќе им се верува и повеќе се почитуваат оние соговорници со кои се дели слична мапа. Затоа rapport-от е моќна техника која ја отвора вратата за запознавање на богатството што го носат другите луѓе во себе и негово разбирање.

Aвтор: м-р Ана Салтирова Давидовски, раководител на секторот за човечки ресурси во АМСМ www.amsm.mk, во својот фокус го има развојот/унапредувањето на вработените како и NLP-то.

Категории: Ана Салтирова Давидовски, Личен развој

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·