• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Автори / Зоран Лукач / Управување со малопродажба

Управување со малопродажба

20.09.2023 Категории: Зоран Лукач, Продажба

Малопродажбата, покрај продажба на производи во малопродажниот објект, вклучува и продажба на најразличен тип на услуги. Всушност, таа е дел од нашето секојдневие.

Основна улога на малопродажбата е задоволување на потребите на потрошувачите на одредена локација преку продажба на асортиманот по однапред утврдена цена. Малопродажниот објект е местото каде што преку директен контакт со потрошувачот се одвива процесот на купопродажба на стоки и услуги на мало помеѓу понудувачот – продавачот од една страна и финалниот потрошувач – купувач од друга страна.

Денешната динамична бизнис клима и борбата за стекнување на конкурентски предности на пазарот придонесоа за голема трансформација во малопродажбата.

Првиот бран на трансформација започна во 60-тите години кога приматот на пазарот од рацете на производителот премина во рацете на продавачот во малопродажниот објект. Дотогаш, целото внимание на производителите било насочено кон производството, бидејќи според нив најважно било што произведуваат. Поради тоа не биле во можност да ја задоволат широката апсорпциона моќ на пазарот кој сè повеќе барал разновиден производен асортиман.

Како резултат на променетите пазарни услови, малопродажбата го преземала приматот на пазарот за да ги задоволи потребите на широката побарувачка.

Денес ниту еден производител не може да понуди 40.000 производи на едно продажно место. Тоа единствено го може малопродажбата која претставува „шопинг рај“ за потрошувачите. Поради оваа економска моќ, малопродажбата ги диктира условите на пазарот.

Големите светски „Trading“ и производни корпорации поради намалување на трошоците преферираат да дистрибуираат големи количини на производи со помал асортиман и во големи пакувања (Еуро-палети). За разлика од нив, малопродажбата ги разделува големите количини на производи и ги прилагодува на индивидуалните потреби на потрошувачот која е една од основните функции на малопродажбата (bulk-breaking).

Вториот бран на трансформација на малопродажбата настанува кон крајот на 80-тите години преку дополнителна специјализација на ширината на асортиманот, начинот на услужување, амбиентот и квалитетот на услугата. На овој начин настанале и се развиле многубројни малопродажни видови (Cornershop, минимаркет, супермаркет, мегамаркет, хипермаркет, Cash & Cary, Hard Discont). Денес постојат современи малопродажни објекти во било која индустрија (FMCG, Текстил, IT-технологија…) со одличен продажен амбиент кој ги задоволуваат различните вкусови на потрошувачите, од архитектонски решенија – изгледот на зградата, па сè до внатрешниот амбиент, нивото на услугата и дополнителните содржини.

Со развојот на пазарното стопанство дојде до појава на денешните – современи облици на малопродажба. Националните економии ја препознале важноста на малопродажбата и ги насочиле своите економски активности кон неа, како би можеле полесно да го контролираат и поефикасно да го наплаќаат данокот. Денес значењето на малопродажбата е зголемено, а нејзината моќ се гледа и во огромното учество на пазарот.

Во светот повеќе од 80% од сите деловни трансакции се реализираат во рамките на малопродажбата. Во ЕУ – според официјалните податоци на Еуростат од вкупната продажба 51,50 % припаѓа на 20-мина најголеми светски трговци на мало (Wal-Mart, Metro, Carrefour, Tesco, Lidl).

Моќта на малопродажбата се гледа и во функција на работодавач. Малопродажбата е еден од најголемите работодавци во светот (Компанијата Wal-Mart вработува 2.000.000 работници). Според статистичките податоци во САД, од вкупниот број на вработени, 67% работат во регистрирани малопродажни објекти (од кои 50% вршат услуги).

Од друга страна трговците на мало се во секојдневна борба за стекнување конкурентска предност на пазарот и се принудени да применуваат нови иновативни методи во своето работење. Поради сите овие ставки, се унапредува начинот на управување со малопродажниот бизнис (Management Retail).

Креативните идеи, инспирации, иницијативи и имагинација во праксата, во комбинација со теоретски модели, довеле до денешните применети иновации во малопродажбата и овозможиле да управуваме прецизно, одговорно, брзо и ефикасно со неа.

Управување со малопродажбата претставува синхронизиран процес на управување со производите (асортиман, количина на производи на залиха), цените, соодветен програмски (компјутерски) систем за требување (нарачување), HR (човечки ресурси), пазарот на кој работиме, дистрибуцијата, промоцијата, финансиските функции и контролата. Тоа не е едноставен процес бидејќи за висока ефикасност на компанијата на денешниот конкурентен пазар, неопходна е добра интеграција на сите наведени елементи.

Стратегијата за донесување на одлуки се заснова на одредени применети и практични модели. Процесот на управување со малопродажбата не дозволува импровизации бидејќи грешките брзо се рефлектираат на финалните финансиски резултати на компанијата.

Денес, во процесот на управување со малопродажбата се применуваат современи методи (економски показатели, буџетирање, кондиционирање и сл.) со кои се зголемува ефикасноста на малопродажното работење.

Во големите малопродажни синџири, кои имаат десетици, стотици или илјадници малопродажни објекти, не е едноставно да се управува со залихите, трошоците и асортиманот. Управувачките функции во компаниите се наоѓаат во рацете на врвниот менаџмент кој е сместен во дирекцијата на компанијата, а не во одреден малопродажен објект. Од таа причина е неопходен унифициран модел на управување прилагоден на различните потреби на пазарот. Секое отстапување од малопродажните цели, со помош на овој метод можеме брзо да ги идентификуваме, да ги елиминираме недостатоците и да ја зголемиме малопродажната ефикасност.

Автор: Зоран Лукач (Србија), водечки регионален експерт во областа на малопродажбата

Категории: Зоран Лукач, Продажба

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·