Поим и видови надворешни реклами
Како што и самото име звучи, надворешно рекламирање е рекламирање на отворено. Надворешното рекламирање е поширока категорија и не вклучува само билборди, туку и сите видови на рекламирање кој се појавуваат на отворено како и некои затворени реклами понудени во отворен/надворешен формат. Во текот на изминатата деценија надворешното рекламирање почнува да се користи во голема степен. Денес надворешната маркетинг индустрија се развива многу брзо. На пример, во почетокот рекламните постери биле рачно сликани, а рекламните слогани ракописно пишувани, но денес се печатат на посебен синтетички материјал што преставува голем напредок во рекламната индустрија.
Постојат многу различни видови на надворешно рекламирање кои имаат свои предности и недостатоци. Во зависност од тоа каков вид на производ се продава и каков ефект бизнисот сака да добие треба да се направи најдобриот избор кој вид на надворешно рекламирање да се користи.
Иако има многу разлики во видовите на надворешната реклама, постојат заеднички предности наспроти онлајн и тв рекламирањето.
Генерално надворешното рекламирање е поделено во четири категории.
Билборди – Билбордите се една од најстарите форми на рекламирање и најпознат тип на отворена реклама и прават 66% од сите видови на надворешна реклама. Се претпоставува дека поимот билборд (billboard) потекнува од два збора и тоа BILL – сметка и BOARD – табла или заедно табла која се плаќа односно табла за изнајмување.
Постојат два вида на билборди и тоа:
• Традиционални билборди и
• Дигитални билборди.
Традиционалните билборди можат да се сретнат во локалните средини и на автопатите.
Предностите од локалните билборди се во тоа што тие се поставени во градот и се добри за бизниси кои работат во одреден географски регион.
Автопат билбордите се одлични за бизниси како хотели, казина, фабрики, бензински пумпи, ресторани, образовни институции и слично. Постои широк спектар на бизниси што можат да имаат корист од автопат билбордите и може да има висока конкуренцијата за одредена локација на билборд.
Во денешно време има големи иновации во пазарот со пронаоѓањето на дигиталните билборди кои работат со LCD или плазма екрани. Дигиталните билборди се многу скапи и се одлични за бизниси кои немаат голем буџет затоа што цената е поделена меѓу различни компании со што цената е пониска со секоја наредна реклама. Рекламите од бизнисите се емитуваат една по друга секоја траејќи по неколку секунди или минути во одредени периоди во денот.
Алтернативни Надворешни Реклами се најбрза растечка област во надворешното рекламирање. Постојат стотици места каде што се појавува оваа категорија на рекламирање. И тоа во стадиони, арени, на голф игралишта, во паркинг гаражи, кино, плажи, ски области, картони и чаши итн. Овој вид на надворешен маркетинг е застапен 16%.
Транзит Реклами се дефинира како рекламирање во и надвор на возилата за јавен превоз, во чекалните, на станиците и терминалите. Најчесто се помали формати на медиуми и билборди поставени во областите каде што постои транзит. Оваа категорија ги опфаќа рекламите на автобуси, возови, метрото, аеродроми и мобилни билборди. Оваа категорија е застапена 11% од сите видови на надворешно реклами.
Уличен Мебел е колективен термин за објекти и делови на опрема инсталирани на улици и патишта за различни цели. Рекламите на уличен мебел претставуваат постери на автобуски постојки, јавни тоалети, телефонски говорници, поштенски сандачиња, урбан панели итн. Во оваа категорија спаѓаат и плакатите, рекламите на киосците, постерите во трговските центри или во продавниците. Овој вид на реклама е малку застапен или само 7% од сите видови на надворешно рекламирање.
Aвтор: Роберт Проданоски е апсолвент на “Економски факултет” во Прилеп. Раководи со билборди поставени на сопствен плац. За контакт можете да му пишете на неговата адреса r.prodanoski (at) gmail.com
Остави коментар