• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Автори / Тања Николова Маневска / Луѓето се наше најголемо богатство

Луѓето се наше најголемо богатство

20.09.2023 Категории: Бизнис, Менаџмент, Тања Николова Маневска

„Во последно време се забележува тренд на циркулација на визит карти на главно млади девојки на кои наеднаш се појави натпис „HR Менаџер“ (се разбира на англиски јазик, поради сериозноста на работата). Давателот на визит картата вообичаено нема баш многу познавања околу тоа што всушност треба да работи, ниту пак примателот на визит картата знае што треба да очекува од имателот на оваа визит карта“.

Поради ова, разбирливо беше оваа позиција организационо да го заземе местото во Секторот за општи работи. И да добие такво значење. Општо. Доделената функција на менаџерот на овој сектор беше да се грижи околу тоа вработените на време да ги добијат решенијата за годишен одмор, да ја анализира евиденцијата за присуство на вработените на работа, да се погрижи здравствените книшки навреме да бидат отворени… Кога би ги завршил сите овие краткорочни работи, менаџерот за човечки ресурси би можел да подготви предлог за потребата за едукација на луѓето во компанијата за оваа година, или да подготви прашалник за испитување на задоволството на вработените. И токму кога би бил во завршна фаза сè тоа би изгубило смисла, бидејќи годината се приближува кон крај и треба да се организира делење на пакетчиња. И ќе започне нова година во која пак треба да се направи план за годишен одмор, да се отворат здравствени книшки…. многу инспиративно. Ја доживува судбината на полетен истражувач на пазарот кој многу сака да ја анализира конкуренцијата и задоволството на клиентите, но претходно мора да “истрча на терен“ како војник во акција која има за цел да ја поправи малку слабата продажба на производите. И во едниот и во другиот случај замката е иста – спојување на краткорочна и долгорочна функција. И се случува она што се случува и во животот кога пред себе имате краткорочна цел, краткорочни проблеми кои морате да ги решавате. Утре ќе се појават нови, па нив ќе ги решавате. А, долгорочната цел ќе ви побегне. И соништата кои сте ги сонувале нема да Ви се остварат. И долгорочно многу ќе ве боли.

Болно будење

Во минатото спојувањето на Развојот на производите (долгорочна функција) и Производството (краткорочна функција) во иста организациона единица водеше кон тоа да се остане без нов производ. Понатаму, спојувањето на Продажбата (долгорочна функција) со Маркетингот (краткорочна функција) водеше кон тоа да се остане без нови пазари. И денес, спојувањето на Развојот на човечките ресурси (долгорочна функција) со Кадровска служба (краткорочна функција) ќе резултира со тоа што ќе останете без најквалитетните соработници. А, за сето тоа време секторот за Финансии, како сектор кој треба да обезбеди креативно управување со парите ја губи трката заглавен со сметководството, како и евидентирање на она што поминало и е зад нас. И еден ден ќе се разбудиме без нови производи, без нови пазари, без квалитетни луѓе и без пари. Ќе се разбудиме без она што есенцијално ни е потребно.

За среќа сè повеќе се оние кои сфаќаат дека долгорочните функции треба организационо да се издвојат од краткорочните. (За да некој не биде во заблуда, решението воопшто не е едноставно, како овие функции ќе функционираат многу зависи од тоа како сме ја дефинирале мисијата на компанијата и каде таа се наоѓа во својот животен циклус). Развојот на човечките ресурси како долгорочна функција потребно е да се издвои од општо-кадровските работи. За почеток, во организационата шема. Но, неретко потребно е многу време потоа за да она на што шематски сме му дале значење, заживее и во “менаџерските глави“.

Каде е HR Менаџерот?

“Ајде утре да се сретнеме еден час подоцна. Вие дојдете онака како што се договоривме во 9:00 часот, ќе Ве дочека нашиот HR Менаџер. Ве молам поразговарајте со него, а јас со своите најблиски соработници ќе одржам колегиум“. Ми се обрати генералниот директор на една компанија.

Извинете, Ве молам, но претпоставувам дека на тој колегиум ќе присуствува директорот на производство, бидејќи вашите производи за Вас се многу важни. Исто така, претпоставувам дека ќе присуствува и директорот за продажба, бидејќи и вашите купувачи за Вас се многу важни. За финансискиот директор воопшто и не прашувам. Па директорот за маркетинг, директорот за одржување… и да не ги редам понатаму. Се прашував, тогаш на глас, а сега пред Вас, а зошто на тој состанок не присуствува HR Менаџерот? Длабоко верувам дека во оној момент кога на некој му паднало на памет да ја воспостави оваа функција, тоа се случило бидејќи се разбудил со сознанието, за кое ние одамна сме свесни, дека “луѓето се наше најголемо богатство“.

И да, како што мораме да имаме менаџери кои се грижат за нашите производи и услуги, за нашите купувачи или за нашите пари, мора да постои некој кој што нема да се грижи само околу фактот кога и како да вработуваме, туку и што правиме за да го измериме придонесот на вработените, да го следиме нивниот развој и да ги насочиме….

Историјата ми дава за право да го констатирам следново: во времето кога беше важно само да се произведе некој производ, значајно место доби директорот за производство, кога се појави проблем дека не само што нешто треба да се произведе, треба и да се продаде, големо значење добија и директорите за продажба. Кој треба да добие макар рамноправно, ако не поголемо, значење денес за да “нашето најголемо богатство“ стане барем рамноправно со нашите производи? Се разбира, Менаџерот за човечки ресурси.

Приказна со тажен крај

“Еден ден, еден од моите најперспективни соработници ми соопшти дека ја напушта компанијата. Бев запрепастен. Па, јас планирав тој еден ден да стане мој прв соработник, планирав да работам на неговото усовршување, големи планови имав за него. Само, едноставно поради тековните оперативни работи, не стигнав за тоа да поразговарам со него. А тој сега заминува“ Оваа кратка тажна приказна ми ја раскажа еден сопственик и директор на успешно проектантско биро, инаку еден од оние луѓе за кои би сте посакале да му биде шеф на Вашето дете. Жал ми е Г-не, но и човечките ресурси треба да влезат во „тековните оперативни работи“. Вината е Ваша.

Aвтор: М-р Татјана Николова Маневска е овластен соработник на Синергија Плус – Прва Агенција за финансиска писменост во Македонија. За повеќе информации за како помудро со личните финансии посетете го веб порталот на http://www.sinergijaplus.com/

Категории: Бизнис, Менаџмент, Тања Николова Маневска

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·