• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Преземено од / Неделен магазин Капитал / Дијаграм на афинитети

Дијаграм на афинитети

20.09.2023 Категории: Лидерство, Неделен магазин Капитал

Како се снаоѓате во ситуација кога вашиот тим има премногу идеи за решавање на некој проблем?

Ако се насмеавте на прашањето од поднасловот и помисливте – камо среќа тоа да се мои проблеми – тогаш мора да ве известиме дека таквата мисла ја отвора пукнатината во вашите лидерски способности. Веројатно е дека вие не го уважувате размислувањето на своите вработени, па тие веќе не ви го ни искажуваат или пак немате јасна процедура за тимско решавање на проблемите кое подразбира бреинсторминг (колективно генерирање на идеи). Во двата случаи вие сте ја изгубиле креативноста на своите луѓе што е еден од кардиналните лидерски гревови во економијата на знаење и константните промени.

Меѓутоа, ако добро сте ја завршиле својата лидерска задача и се наоѓате во ситуација на загушеност на идеите и се мачите како тие вредни податоци да ги систематизирате со што заедно со тимот би дошле до најдоброто решение кое што се крие во некој од нив, тогаш техниката Дијаграм на афинитетот или КЈ методот ( измислен од страна на Кавакита Јиро) е токму тоа што ви треба. Овој дијаграм кој, Унијата на јапонски научници и инженери, го вбројуваат во седумте клучни менаџерски алатки, ќе ви помогне да се синтетизирате и да ги организирате големите количини на идеи и податоци така што ќе ви се олесни пронаоѓањето на односите меѓу истите. Кога ќе ги откриете односите, тогаш постепено ќе ги структурирате идеите во смислени групации што ќе ви овозможи визуелно и јасно да ги согледате ситуациите и информациите, како и да си ја олесните креативната анализа, а со тоа и самото носење на одлуки.

Дијаграмот на афинитети се користи за:
• Извлекување на општите теми од големиот број на информации
• Откривање на невидливите врски меѓу различните идеи и информации
• Пронаоѓање на предизвикувачот на проблемите и донесување на вистински решенија

Но, не е само бреинстормингот домен за користење на дијаграмот на афинитети. Тој исто така може да се користи и во ситуации кога некое решение е нејасно или пак кога сакате да постигнете консензус во тимот, а имате голем број на различни мислења за разгледување. Тука дијаграмот може да се искористи за поврзување на идеи и размислувања и истите да ги инкорпорирате.

Чекор 1
Опишете го проблемот или предметот на дискусија. Генерирајте ја идејата на тимот со помош на бреинсторминг-техниката. Запишете ја секоја идеја на посебна леплива картичка и поставете ја на табла на ѕид каде што сите ќе можат да ги видат. Запомнете дека не треба да: бидете преопширни во описот на кратките мисли, да очекувате или да ги осудувате туѓите идеи и истите да ги исмејувате.

Чекор 2
Сортирајте ги идеите според темата на поставените прашања.
• Кои идеи се слични?
• Дали оваа идеја е поврзана на некој начин со некоја од другите идеи? Како што ги поврзувате идеите според смислата, така распоредувајте ги картичките на таблата во посебни вертикални колони и издвојувајте ги во тематски групи.

Чекор 3
• Продискутирајте ги идеите заедно со сите групи.
• Дискутирајте за сè додека не се постигне консензус околу тематските групи.
• Доколку некои од идеите не припаѓаат на ниту една од групите, издвојте ги како посебни идеи.
• Доколку некои од идеите можат да припаѓаат во повеќе групи, направете дупликати.
• Лимитирајте го бројот на тематски групи, на најмалку пет, а најмногу девет групи.

Чекор 4
Направете тематски картички за секоја идеја во групата (кои сè уште се нарекуваат и картички и афинитети или картички-наслови)
• Направете краток опис на односот меѓу идеите, од три до пет зборови.
• Доколку работите во групи, овој дел направете го заедно или на глас.
• Напишете нови наслови на картичките и поставете ги на врвот на соодветната колона.
• Направете супер наслови таму каде што треба да поврзете повеќе тематски групи.

Чекор 5
Продолжете со групирање на темите и насловите сe додека не постигнете најшироко, а во исто време и најсмислени категории.
• Подвлекувајте линии кои ќе ги поврзуваат темите, насловот и супер насловите.
• Завршете со една осмислена хиерархиска структура која што на прв поглед ќе ви ги покаже односите меѓу идеите и информациите.

Преземено од: Неделен магазин Капитал www.kapital.com.mk

Категории: Лидерство, Неделен магазин Капитал

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·