• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Автори / Марија Мојсоска / Интернет, виртуелна реалност или реална виртуелност?

Интернет, виртуелна реалност или реална виртуелност?

20.09.2023 Категории: Марија Мојсоска, Маркетинг

За благодетите, но и негативните ефекти на глобалната комуникациска мрежа на големо се зборува во изминативе десетина години. Интернетот, кој после телеграфот, телефонот, радиото и телевизијата е последен во низата револуционерни медиумски и технолошки откритија, ги предизвика сите досегашни форми на општественото, културното, економското и политичкото битисување. Неговото општествено влијание, во овој контекст, се филтрира низ две спротивставени толкувања на неговата улога: дистопија и утопија. Во една поширока интерпретација, двете кореспондираат со негативниот и позитивниот аспект на светската мрежа. Како конкретен пример, дистописката улога на интернетот се поврзува со процесите на крајна индивидуализација кои преку стерилниот начин на комуницирање доведуваат до асоцијалност помеѓу луѓето поради намалената лична (face to face) комуникација. Како што New York Times неодамна забележа, интернетот има „уривачка технолошка сила“ со тоа давајќи му пред сè голем кредит на самиот медиум како моќ занемарувајќи го човекот, но и други фактори коишто влијаат на неговото функционирање.

Наспроти ова, утописката позиција е манифестирана преку овозможувањето на побогата и поразновидна општествена интеракција која воедно ја зголемува и подобрува, спротивно на размислата дека ја отуѓува, меѓучовечката интерактивност на еден иновативен начин. Во прилог на утописката теза за светската мрежа која веќе претставува дел од секојдневниот живот, интернетот, а со него и виртуелната комуникација овозможуваат обликување, но и интерпретирање на индивидуалните и групните идентитети во јавната сфера. Неговата особина како комуникациски канал, којшто вмрежува луѓе со слични интереси и вредности, го прави уникатен. Луѓето формираат свои системи на масовна комуникација преку неговите алатки како што се блогови, влогови, wikis, разни општествени/социјални медиуми, мрежи, каузи и сл. Нудејќи можност на своите корисници во одредени ситуации да ја зачуваат и својата анонимност, овозможува самоизразување на одредени индивидуи кои поради разни фактори и причини не можат јавно да го искажат своето мнение.

Како актуелен пример на овој тип на комуникации може да ја посочиме манифестацијата ‘Love is love’ која во 2009 година се одржа во Скопје. Социјалната мрежа Facebook беше еден од главните медиуми кој на оваа група и овозможи виртуелно поврзување на различните типови на истомисленици револтирани од интолеранцијата кон одредени општествени групи. Со цел поголема мобилизација и информирање, организаторите понудија можност за јавно покажување на ставот, но исто така и опција за анонимно учество на интернет петицијата за поддршка на овој настан.

Формирањето на голем спектар на општествени/социјални мрежи и групи со различна содржина доведуваат и до зголемена активност на луѓето и нивно вмрежување врамено најпрво во виртуелниот простор, за подоцна, како во горенаведениот случај да биде и реално споделено. Иако првичната цел на Facebook беше креирање на дигитален профил, со неговото еволуирање, корисниците можат да профитираат од циркулацијата на разновидно дизајнирани групи покривајќи различни сфери, почнувајќи од забава, преку политика, економија, па сè до образование.

Фигурирањето на мрежи кои сами по себе се фокусирани само на еден вид делување како што се Xing.com и LinkedIn.com, се со основна цел спојување на корисници со слични професионални интереси. Втората на овие простори, но и генерално посериозно етаблирана, веќе претставува моќен меѓународен бизнис ориентиран сервис.

Оригиналната улога на MySpace.com е музичката индустрија. Но, тој е надминат од својот конкурент Facebook којшто несомнено го прејде со бројот на корисници кој во 2009 година броеше околу 300 милиони. Во оваа смисла Facebook обединувајќи разновидна понуда на теми во својот репертоар од апликации и групи истовремено нуди и можност за промовирање на музичкиот свет преку креирање на профили на музички бендови, радија итн. Присутноста на Kanal 103 на обете мрежи во различни форми значајно ја доловува сликата за функционирањето и улогата во музичката индустрија на овие две виртуелни мрежи.

Ритамот што го диктира ваквиот тип на виртуелно делување, иновативно овозможува подобрување на комуникацијата помеѓу фамилии и пријатели од различни делови на светот детериторијализирајќи ја нивната поврзаност. Мрежа за формирање на пријателства и поврзување со фамилии е friendsreunited.com, но и Friendster.com. Сепак втората претендира повеќе кон поврзување пред сè заради остварување на романтични врски.

Покрај дистопискиот став дека интернетот ги отуѓува луѓето, зачестеноста на консумирање на ваквите мрежи го интерпретираат овој медиум од еден сосема поинаков агол. Интензивираната виртуелна комуникација е забележлива во секоја смисла на човековото живеење, која во суштина не ја заменува личната комуникација (face-to-face) туку ја надополнува, со тоа што овозможува една нова форма на комуницирање т.е. вмрежување, пракса која до пред извесно време претставуваше илузија.

Сега веќе живееме во време во кое животот не е замислив без интернетот и сите негови апликации. Новиот тип на комуникација бара секако посветеност за да не се заостане од динамиката на секојдневието. Социјалните медиуми нудат можност за следење на трендовите на сите општествени полиња. Но, секако за тоа е неопходна посветеност, редовно обновување на податоците и самодисциплинираност доколку сакаме да ги постигнеме зацртаните цели, независно дали е тоа вмрежување со некоја пријателка или пријател со кој/а сме изгубиле контакт или пак е барањето работа, па дури и промовирање на нова музичка нумера или бенд.

Aвтор: Марија Мојсоска е овластен соработник на Синергија Плус – Прва Агенција за финансиска писменост во Македонија. За повеќе информации посетете го веб порталот на http://www.sinergijaplus.com/

Категории: Марија Мојсоска, Маркетинг

За авторот:

Славчо Бујароски е директор и сопственик на Сигма-СБ, компанија за производство и имплементација на деловен софтвер. За повеќе информации посетете ја веб страната на www.sigmasb.com.mk

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·