• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Теми / Живот / Деца / Благодарност, чудење и одговорност

Благодарност, чудење и одговорност

20.09.2023 Категории: Гордана Андоновска, Деца

Кога родителите се распрашуваат за некое училиште, многу често се грижат за тоа дали децата ќе им научат факти и бројки. Често им е важен елементот децата да “напредуваат“, додека внатрешниот живот на нивните деца им на второ место. На второ место за жал и здравјето на детето. Да помислиме само колку пати на училиште сме пратиле настинато дете, или дете дури и со температура. Затоа што ако не оди, како ќе го надополни пропуштеното? Во родителите се вовлекува страв, и тоа од неуспех, од тоа дека детето нема да се “вклопи“ во друштвото, нема да се снајде во животот, или накратко дека нема да знае да живее. Понатаму дека детето нема да знае доволно факти, дека нема да добие добра оценка, нема да запише “добар“ факултет, нема да добие добра работа… Прашањето на внатрешната среќа, а често и за здравјето, посебно за психичката стабилност на детето е на втор план. Како е можно тоа да се случува?

Децата се раѓаат способни за чудење, благодарност и одговорност, способни за учење. Детето е повеќе од само проста интеракција на гени и окружувањето; тоа има духовна содржина. Тој единствен вид на детето треба да се култивира и негува, а образованието е процес во склоп на кое всушност неговата единственост треба да го извлече на површина. Тоа е значењето на зборот educare: “да се изведе вон”. Зборот не значи “да се стави во”. Да се вратиме на оние три збора – чудење, благодарност и одговорност. Да размислиме за нив за момент. Би можеле да кажеме: “Во идеални услови на своето дете му го посакувам тоа. Сакам моето дете да биде способно да се чуди на убавината на работите околу него. Се надевам дека моето дете ќе има чувство на благодарност. И се надевам дека во текот на своето школување ќе развие одговорност. “Пресудно е да се негуваат овие особини уште од неговата рана возраст. Токму за тоа во својата книга “Креативност во образованието – валдорфски пристап“ говори René M. Querido.

Како учители и родители ние можеме да го изведеме детето од неговите рани егоцентрични потреби и да го насочиме кон универзалната цел. Така детето наместо да учи прашања како: “како да се послужам?“, да си постави себеси прашање “како да служам?“. Што и да правиме во животот, важно е да се чувствуваме исполнети во својата работа, а исполнувањето доаѓа кога им служиме на другите, наместо да ги задоволуваме своите потреби. Во валдорфските школи на пример, се учи од биографиите на важните луѓе како што се Мартин Лутер Кинг и Алберт Швајцер – живописни примери на луѓе кои се жртвувале за доброто на целото човештво. Од биографијата на големите луѓе децата осознаваат за промените кои тие ги донеле во светот. Благодарение на тие промени, младите почнуваат да одговараат на потребите на светот и да ги шират своите перспективи надвор од своите лични и рудиментирани потреби.

Чувството на одговорност води кон служење, баш како што чувството на благодарност води кон љубов и учество/соработка, а чувството на чудење води кон учење и знаење. Но за да ги разбереме чудењето, благодарноста и одговорноста, треба да ги разгледаме нивните спротивности. Што се случува на децата кои не ги развиваат овие квалитети? Ако детето не развива чудење, тогаш тежнее кон цинизам. Циниците велат: “Каква смисла има ова знаење? Во светот нема добро, постои само зло.“ Цинизмот е една од најнесреќните особини на денешницата затоа што произведува ментални инвалиди и го негираат целото царство на знаење. Без чувство на благодарност, младите луѓе стануваат егоисти. Одгледувањето на децата на начин да веруваат дека благодарноста не е важна туку задоволувањето само на сопствените желби, потреби и чувства, носи со себе бројни последици. Ако младите немаат чувство на одговорност, сакаат да разоруваат. Неодоговрноста се изразува на многу начини: со вандализам и агресија, со самоповредување или самопонижување, со пасивност и бесцелност. Недостигот од одговорност може да доведе до тоа луѓето да изгубат допир со реалноста. Исто така, може да доведе до циничен и непромислен став кон другите луѓе. Токму заради тоа родителите мораат сами себе да си дадат конкретен одговор на прашањето – какво образование му посакувам на своето дете и кои особини сакам да ги развијам кај него. Откако ќе биде поставена целта, се наоѓа патот и нашите барања во однос на детето се менуваат и се усогласуваат.

Aвтор: М-р Гордана Андоновска е сопственик на центарот за развој на човечки потенцијали – Ин Оптимум. Таа е прв сертифициран обучувач за методот Power Reading Брзо Читање во Македонија. За повеќе информации посетете ја нивната веб страница http://www.brzocitanje.com.mk/.

Категории: Гордана Андоновска, Деца

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·