• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Автори / Виктор Куновски / Мерење на културниот капитал (2)

Мерење на културниот капитал (2)

14.07.2017 Категории: Виктор Куновски, Разно

Културниот капитал во Македонија

Системот е секогаш попаметен од единката или од групата која го води. Ова е неприкосновено правило во процесот на системско управување. Доколку постојат луѓе кои сметаат дека се попаметни и помудри од целото (системот) би посочил дека тоа едноставно е невозможно. Вистинските лидери мора да научат да бидат во заеднички ритам со потребите и мотивацијата на системот кој го водат. Основата на модерниот лидершип е мерењето на културниот капитал и дијагностицирање на моменталните состојби и потребите на системот.

Во Текот на Мај и Јуни 2009 година, во нашата држава беше извршена едно иновативно мерење. Се работи за таканаречен Културен Вредносен Асесмент и претставува почеток на методологијата за менаџирање со културниот капитал. Исти мерења се направени во 2009 година во САД, Латвија и моментално во Белгија. Вкупно околу 50 држави во светот имаат направено ваков тип на мерења. Инаку методологијата потекнува од последните години на прошлиот век и е креирана од Ричард Барет, креаторот на алатките за културна трансформација (СТТ). Причината за оваа алатка да се користи во мерењата на националните култури се позитивните искуства од над 1000 компании ширум светот кои го имаат користено истиот инструмент при мерењето и менаџирањето на сопствените корпоративни култури.

Со ова, Македонија стана прва земја во Југоисточна Европа која го има направено ова исклучително важно и од непроценливо значење мерење.

199 граѓани на Скопскиот плански регион, кој има 17 општини и 550 000 жители, беа прашани да одберат по 10 вредности (од листата која броеше над 100) одговарајки на 3 клучни прашања.

1. Кои се вашите најважни 10 лични вредности
2. Кои се 10те вредности кои ја отсликуваат моменталната култура во вашата општина (град)
3. Кои се 10те посакувани вредности кои најмногу сакате да ги видите во вашата општина

Со оглед на тоа дека Скопскиот регион ја претставува Македонија во мало, може да се претпостави дека мерењето е отсјај на моменталните Македонски реалности во целост.
Долу се дадени графиконите од мерењата во трите колони: Лични Вредности, Моментална Култура и Посакувана култура.

Анализата од ова мерење заслужува многу повеќе место и време од расположливото за овој текст. Користејки го просторот би напоменал неколку работи:

Вредностите во системот се манифестираат во начините на однесување, односот со колегите, клиентите, соработниците итн. На пример вредноста семејство, значи дека на нашиот човек битна му е фамилијата, квалитетот на односите во неа. Оваа вредност се манифестира во нашите животи како грижа за нашето семејство.

Лимитирачката вредност обвинување на пример се манифестира со обвинување и вреѓање на колегата, другата организација или партија, непревземање на одговорноста на лично ниво и оставање на работите да бидат онакви какви што се.

Личните вредности од анализата покажуваат дека Македонскиот граѓанин во моментов поседува вредности од кои се гледа дека најважни му се отвореноста и поддршка во нивните меѓуодноси (чесност, соработка,почит). Истиот покажува сигурност и силен поттик да ги реализираат своите цели (амбиција, креативност). Дополнително, видлива е грижата за себе и за останатите во нивниот живот (семејство, здравје) и вредности кои се однесуваат на “односите со луѓето”.

Тоа покажува дека луѓето и поврзаноста со нив им се особено важни во нивниот живот. Голема концентрација на вреднсотите има на ниво 5. Tоа покажува дека тие бараат цел и значење во нивните животни искуства.

Тотално спротивно од личните вредности кои ги поседуваат граѓаните, се вредностите кои доминантни во нашата култура. Моменталната култура на македонското општество – заедницата е нашата рак рана чија цена ја плаќаат сите во системот.

Во моменталната култура доминираат хронични проблеми на ниво на опстанок, стравови за сигурноста (невработеност, сиромаштија, несигурност за иднината) кои дополнително се поткрепени со неправични и незаконски деловни практики на поединци или групи (корупција, бирократија).

Лимитирачките вредности како обвинување и непотизам се штетни на нивото 2 кое е битно за добра комуникација и создавање на здрави меѓучовечки односи.

Моменталната култура исто така покажува нејасност во однос на насоките на движење на заедницата-нацијата. Во моменталната култура единствената позитивна вредност која го отсликува цврстиот став и посветеност на нашиот народ кон оваа вредност е вредноста мир. Сето ова прецизно ја отсликува фрустрираноста на нашите граѓани и фокусираноста на моменталните услови и однесување.

Ентропијата или процентот на лимитирачки вредности во однос на вкупниот број на вредности, изнесува 48%, што укажува на значителна дисфункционалност во нашиот систем. Ентропијата на ова ниво е неодржлива за иднината и мора да биде намалена за да се избегнат понатамошни социјални немири и потенцијални финансиски последици.

Како Понатаму?

Испитаниците сакаат да ја задржат својата фокусираност во заедницата на “мирот”. Тие имаат избрано девет нови вредности кои се фокусирани на градење на поцврста основа за фискален развој. Луѓето сакаат да живеат во заедница која создава можности за работа, и која во предвид го зема долгорочното влијание на луѓето и нивната средина. Тие сакаат заедницата да ги заштити најслабите, старите и обесправените луѓе во заедницата.

Има поголема фокусираност на “социјален” тип на вредности, што покажува дека тие сакаат нивната заедница да се предводи од принципите со кои се поддржува општото добро.
Забележете дека и покрај тоа што распределбата на сите вредности покажува дека има вредности на нивоата 3 и 4, за областите на системи и процеси и непрекинато обновување, нема врвни вредности кои се претставени во Пожелната култура. Тоа укажува дека има фокусираност во оваа област, но мал консензус заради кој тие вредности би биле двигател на промените. Би било корисно да се зборува за овие нивоа со луѓето, за да се стекне поголема јасност во однос на тоа кои вредности ќе ги поддржат промените на овие нивоа.

Aвтор: Виктор Куновски е сопственик на консултантската куќа Коуч Ера и автор на книгата Values or Death. За повеќе детали околу управувањето со организациската култура и лидерските вредности, симнете ја неговата најнова книга на следниов линк www.skysithelimit.org.

Категории: Виктор Куновски, Разно Тагови: капитал, култура, лидер, мир, фокус

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·