• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Преземено од / Неделен магазин Капитал / Лидерот треба да поттикнува различни ставови

Лидерот треба да поттикнува различни ставови

20.09.2023 Категории: Лидерство, Неделен магазин Капитал

Проблемите на современиот бизнис се толку комплексни што можат да бидат надминати само со исклучителна иновативност. Креативноста веќе не е привилегија на неколкумина, туку обврска за сите бизнис-лидери.

Во креативниот процес треба да бидат вклучени повеќе поединци од целата организација, препорачуваат авторите на книгата “Кога летаат искри: Поттикнување на креативноста кај групите”, Дороти Леонард и Волтер Своп од универзитетот Тафтс. “Многу од големите изуми на 20-от век, вклучувајќи го и транзисторот, се плод на групи луѓе со комплементарни способности”, истакнуваат Леонард и Своп. Најважно е што креативноста може да се научи и да се управува во секој вид организација.

Врз основа на проучувањето на групната креативност, во низа американски компании – од почетници до Хјулит-Пакард и Интел – авторите нудат едноставен рецепт за поттикнување на креативниот процес во фирмите. Поттикнување на различно мислење, одредување на период на инкубација, како и обезбедување согласност за најдобрата опција се трите клучни чекори за зголемување на креативноста во групното одлучување.

Членовите на групата треба да бидат што поразлични
Менаџерите покажуваат склоност несвесно да избираат луѓе чии ставови и стручност се слични на нивните. Наместо нив, менаџерите треба да избираат што похетерогена група, која ќе одразува различни искуства, начини на мислење, култури и ставови. Групната креативност може да се зајакне и со вклучување на потрошувачите или професионалци надвор од компанијата. Тоа ќе донесе сосема нов агол на гледање на проблемот. Инженерите на Ксерокс, на пример, користеа совети на антрополози за да дизајнираат фотокопири кои ќе бидат полесни за користење.

Групата треба да предложи по неколку решенија за секој проблем. Проблемот, пак, треба да биде прецизно дефиниран од лидерот на тимот, без притоа да се фаворизира кој било пристап. “Најкреативна е онаа средина каде што учесниците можат слободно да ги изразат своите ставови. Лидерот мора да ги толерира и да ги поттикнува различните ставови”, истакнуваат Леонард и Своп. Некои успешни групи дури ангажираат и посебно лице кое постојано ќе се спротивставува на другите, со цел максимално да се испита секоја идеја.

Не брзајте со одлуката
Откако ќе се изложат сите идеи, не треба да се брза со изборот. Најдобро е да се остави извесен период на “инкубација”. Така повторно ќе се промисли целиот проблем, што остава простор за премин од дивергенција кон конвергенција. На пример, кога дизајнерите на Нисан беа во финалните фази на креирање на автомобилот Pathfinder, тие правеа долги паузи во кои заеднички одеа на кино.

Како до консензус?
Без оглед на формата на инкубациониот период, групата на крајот треба да дојде до консензус во рамките на мисијата и вредностите на групата и на фирмата во целина. Донесувањето на конечната одлука може да се олесни ако се користи физички прототип на новиот производ. Исто така, утврдувањето на клучните способности на организацијата и начинот на кој тие кореспондираат со општествените, економските и технолошките промени може да ги забрза последните чекори на групата во развојот на новата идеја.

Преземено од: Неделен магазин Капитал www.kapital.com.mk

Категории: Лидерство, Неделен магазин Капитал

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·