• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Автори / Коста Мицковски / Како да изградам бизнис создавајќи позитивна општествена промена

Како да изградам бизнис создавајќи позитивна општествена промена

20.09.2023 Категории: Коста Мицковски, Претприемништво

Социјалните претприемачи не се задоволуваат со тоа само да „дадат риба или да го научат некој да лови“. Тие нема да престанат да дејствуваат се додека не направат револуција во „рибарската“ индустрија.“ – Бил Дрејтон основач на Асока

Го земам овој цитат како нешто со кое длабоко се идентификувам за почеток на текст на тема која во нашата средина е се уште една голема непознаница.

Реалноста во Македонија е дека темата претприемништво и покрај некои декларативни мерки од страна на одредени ентитети е се уште недоволно разработена и во голем дел во пракса нејасна. Сепак, благодарение главно на бизнис инкубаторите и личните примери на мал број бизнис претприемачи има некаков прогрес во овој правец и тоа е за пофалба.

Се разбира г-динот Дрејтон не работел во „рибарската“ индустрија туку ловел риба токму во оние води во кои ловат сите вистински претприемачи, а тоа се длабочините каде пливаат способните човечки поединци кои како претприемачи имаат желба да направат нешто повеќе „од себе и за себе“.

Социјалното претприемништво оди чекор понатаму – ако на „од себе и за себе“ додадете едно „за сите“. Тука веќе добивате подобра слика за каков вид на лидер се работи, некој кој работи на себе, создава бизнис за себе, но истовремено создава и позитивна општествена промена за сите нас.

Социјалниот претприемач е способен да идентификува општествени проблеми од голем размер.Слично како и претприемачот, кој креира и трансформира цели индустрии, социјалниот претприемач е во функција на катализатор на општеството во кое живее. Тој лоцира можности каде сите други гледаат проблеми, пронаоѓа начини да создава поефикасни системи на функционирање, измислува нови пристапи кон нештата и промовира одржливи решенија кои носат долгорочна општествена вредност. Различно од традиционалните претприемачи, социјалните претприемачи повеќе сакаат да создадат општествена вредност отколку профит.

Во нашето општество како борци за општествена промена најчесто се наоѓаат невладините организации. Истите се фокусираат на решавање проблеми со мала или средна општествена тежина, социјалниот претприемач се нафаќа само на огромни потфати со длабоко општествено значење. Доколку таквите потфати тој ги организира во бизнис модел, со тоа ги отстранува и ограничувањата кои ги имаат невладините организации – како што се, главно, пронаоѓање на извори на финансирање, и дополнително, пронаоѓање на непристрасни извори на финансирање.

Работата на социјалниот претприемач е да увиди каде општеството заглавило и да обезбеди нови начини на кои истото би можело да се одглави. Тој или таа согледуваат што не функционира и го надминуваат проблемот менувајќи го системот, ширејќи го решението, истовремено убедувајќи го целото општество да го препознае проблемот и прифати решение за истиот.

Решавањето на крупни општествени проблеми бара посветени личности со визија и одлучност да ја тераат работата напред и покрај сите потешкотии.

Конечно, социјалното претприемништво функционира на начин што отвара нови патишта за оние поединци во општеството кои се маргинализирани, и со тоа, како катализатор го активира целосниот потенцијал на општеството во кое се живее и гради бизнис.

Во изминатите две децении сме сведоци на огромни претприемнички потфати, кои докажуваат дека нема ништо посилно од моќна идеа во рацете на првокласен претприемач. Оваа револуција суштински го менува начинот на кој општествата се организираат и комуницираат.

Од бројните примери за социјално претприемништво, ќе одвојам еден кој вреди да се следи. Се разбира тоа е „банкарот на сиромашниот човек“ – нобеловецот Muhammad Yunus – основач на веќе светски познатата Grameen Bank. Банка која започна со микрокредитирање на најсиромашните жени во Бангладеш без притоа да бара било каков залог и прерасна во организација со над 24, 000 вработени и годишни приходи во износ од 6.000.000.000 американски долари – овде не е направена никаква грешка во нулите.

Истиот пример му го посочив на еден мој драг пријател – службеник во една наша банка кој пред одредено време ми се довери велејќи дека „не може вечно да работи во банка, да гледа како заеми им се поттураат на луѓе кои не можат да си ги дозволат“ притоа додавајќи дека „има идеја да работи бизнис каде што ќе ги учи луѓето корисни начини како да дојдат до поефтини заеми и ги искористат парите за започнување на сопствен бизнис“.

Го ислушав, и како вистински социјален претприемач, го направив она што природно ми доаѓа – му понудив да биде дел од позитивниот социјален бизнис модел кој во Македонија го градам веќе три години и кој веќе им помогна на над илјада поединци и семејства.

За крај, ве оставам со уште еден цитат од некој помудар и поискусен од мене кој вели:

„ Социјалното претприемништво идентификува ресурси каде што луѓето гледаат проблеми. Граѓаните ги гледа како дел од решението, а не како некој кој ќе биде корисник на одредена услуга. Социјалниот претприемач започнува со претпоставката дека луѓето се способни да бидат промената која сакаат да ја видат.“

Aвтор: Коста Мицковски генерален менаџер на Синергија Плус – Прва Агенција за финансиска писменост во Македонија. За повеќе информации за како помудро со личните финансии посетете го веб порталот на http://www.sinergijaplus.com/

Категории: Коста Мицковски, Претприемништво

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·