• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Напиши статија
  • Регистрација
  • Контакт
  • Сервис
  • Услови за користење
  • Превземање

Статија

експерти на различни теми

  • Деловни вештини
    • Бизнис
    • Деловна комуникација
    • Лидерство
    • Маркетинг
    • Менаџмент
    • Мотивација на вработени
    • Мрежен маркетинг
    • Организациска култура
    • Претприемништво
    • Продажба
    • Тимска Работа
    • Финансии
    • Човечки ресурси
  • Личен развој
    • Биографија
    • Време
    • Емоционална интелигенција
    • Интелигенција
    • Кариера
    • Коучинг
    • Личен менаџмент
    • Лични финансии
    • Невербална комуникација
    • Невро-лингвистичко програмирање
    • Образование
    • Пензија
    • Пишување и говор
    • Психологија
    • Стрес
    • Уметност
  • Живот
    • Јога
    • Љубов
    • Алкохолизам
    • Вино
    • Деца
    • Диета
    • Здравје
    • Исхрана
    • Семејство
    • Фитнес
  • Разно
You are here: Home / Преземено од / Неделен магазин Капитал / За клоновите на бившите директори нема место на челните позиции

За клоновите на бившите директори нема место на челните позиции

20.09.2023 Категории: Менаџмент, Неделен магазин Капитал

Иако постои мислење дека наоѓањето на наследник е одговорност само на извршниот директор, сепак, ни една компанија нема оваа одлука да му ја препушти само нему. На пазарот се нудат четири типа на наследници “внатрешно-надворешен”, “надворешно-внатрешен”, “победник” и “миленик на шефот”.

Во последните години во бизнис светот се искристализира идејата дека наоѓањето на наследник на местото извршен директор, претседател на управата, водечки менаџер и сл., е процес кој треба внимателно да се планира и методично да се спроведе. Извршните директори денес се менуваат често како никогаш досега. Едно американско истражување покажало дека САД во 2006 година секој ден по шест извршни директори го напуштаат своето работно место во компанијата, било да се сменети или самите ја насетиле својата смена и го напуштиле работното место. Треба да се раздвојат два основни типа на планирањето на процесот на сменување на извршните директори.

Првиот е пронаоѓање на наследник во семејните или малите приватни фирми. Во овој случај потешкотиите на релација поранешен и иден директор најчесто се поврзани со неможноста сопственикот или оснивачот да се соочи со сопствената смртност, како и со неволноста да му соопшти на вториот син дека по неговото заминување, на чело на фирмата има место само за еден.

Втор тип е пронаоѓање на наследник за извршен директор во голема фирма или корпорација. Иако, постои мислење дека наоѓањето на наследник е одговорност само на извршниот директор, сепак, ни една компанија нема за оваа одлука да го задолжи само него. Ако им се допушти на извршните директори во потполност сами да ја донесуваат одлуката, тогаш треба да го донесат сопствениот клон, потполно уверени дека таквата личност е најдобра за работата.

Тежок процес на наследување
И во двата случаја, било да е во семејниот бизнис или голема компанија, постои генерален став дека одлуката за наследникот не е паметно да се донесува во последен момент. Во моментот кога надлежностите се преселуваат од еден на друг, секој извршен директор мора да биде добро подготвен и мора да има разумен рок за предавање на функцијата. Според Крег Зилџан, извршен директор на најстарата семејна компанија во САД, најголема задача што ја имал како извршен директор било успешното реализирање на процесот на наследување на таа функција.
Денес компаниите за помош при одбирањето на новиот извршен директор им се обраќаат на надворешните консултанти и хедхантинг агенции. Надворешните консултанти вообичаено предлагаат или некој од компанијата или ќе побараат надворешен кандидат. До последните две децении на 20 век голем број на извршни директори биле именувани од редовите на менаџерите внатре во компанијата. Големото искуство во компанијата се сметало за значајна квалификација за оваа позиција. Но, на крајот на векот многу високи менаџери ги промениле своите работодавци. Осумдесетите години извршните директори просечно во својата професионална кариера промениле најмалку три претпоставени. Десет години подоцна овој просек се зголеми на пет. Стана вообичаено и нормално новите извршни директори да бидат луѓе што доаѓаат надвор од компанијата.

Типови на наследници
Американските аналитичари дефинирале неколку типови на извршни директори кои ги наследиле своите претходници, било од надвор или да доаѓаат од редовите на компанијата.
“Внатрешно –надворешен” е менаџер чиј што стил на водење во потполност се разликува од неговиот претходник. Компанијата се одлучува за ваков тип на извршен директор кога им е потребна драстична промена во компаниската стратегија.

“Надворешно- внатрешен” е личност која многу знае за компанијата, но не е вработен во неа. Овие извршни директори имаат објективен пристап на заитересиран надворешен набљудувач. Постојат бројни примери кога надворешните консултанти доаѓаат на чело на фирмата која ја советувале.

“Победник во трката” е кандидат од редовите на компанијата кој јавно се истакнал меѓу останатите кандидати по сопствениот квалитет и кој менаџментот го наговорил да се кандидира.

“Миленик на шефот” е кандидат кој досегашниот извршен директор лично го одбрал за свој наследник и го следел во текот на времето. Постојат многу поранешни извршни директори кои се повикани да ја водат компанијата што ја напуштиле. Еден извршен директор кој се вратил во својата поранешна фирма ги советувал останатите два пати да размислат пред да ја прифатат работата. Тој рекол дека ако компанијата ги сака назад не значи само дека нивниот наследник “утнал”, туку и дека тие добро не ја извршиле својата задача за добар наследник.

Превземено од: Неделен магазин Капитал.

Категории: Менаџмент, Неделен магазин Капитал

За авторот:

Reader Interactions

Остави коментар Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

Последни Постови

  • Светските компании ги чуваат своите најскапи ресурси
  • Дали на компаниите им е потребен психолог и зошто?
  • Жените – најмалку искористен светски ресурс
  • Војна за таленти
  • Компаниите сè поагресивни во привлекувањето таленти

Категории

  • Автори (184)
    • Aфродита Кермичиева Пановска (5)
    • Јована Петровска (2)
    • Александар Делев (5)
    • Александра Марковска (1)
    • Алма Хот (12)
    • Ана Салтирова Давидовски (19)
    • Ана Чучкова (5)
    • Благица Ризоска (5)
    • Благоја Грубор (9)
    • Борис Ефтимовски (2)
    • Брајан Трејси (3)
    • Валентин Јуриќ (2)
    • Весна Алексовска (9)
    • Виктор Куновски (7)
    • Гордана Андоновска (6)
    • Гордана Гоџо (3)
    • Дејан Спасевски (18)
    • Дијана Клекар (1)
    • Драган Шутевски (6)
    • Емилија Али (2)
    • Жарко Конески (2)
    • Зоран Лукач (1)
    • Коста Мицковски (6)
    • Лидија Зорба (1)
    • Маја Смилевска (3)
    • Марија Мојсоска (3)
    • Марина Анчевска (3)
    • Матеј Томажин (2)
    • Милан Новковски (6)
    • Мирослав Драганов (1)
    • Митко Керамитчиев (1)
    • Наташа Ивановска (4)
    • Нела Јолеска (2)
    • Павле Зимбаков (4)
    • Роберт Проданоски (4)
    • Славчо Бујароски (1)
    • Снежана Какуринова (4)
    • Тања Николова Маневска (5)
    • Тања Чачорова Илиевска (2)
    • Теодор Алексов (2)
    • Томислав Трајков (5)
  • Преземено од (88)
    • Global HR (2)
    • Web Marketing Today (1)
    • Јошевски Консалтинг (2)
    • Вработување NEWS (29)
    • Неделен магазин Капитал (52)
    • Таргет списание (2)
  • Теми (257)
    • Деловни вештини (172)
      • e-mail маркетинг (9)
      • Бизнис (17)
      • Деловна комуникација (6)
      • Лидерство (8)
      • Маркетинг (27)
      • Менаџмент (32)
      • Мотивација на вработени (6)
      • Мрежен маркетинг (1)
      • Организациска култура (6)
      • Претприемништво (9)
      • Продажба (20)
      • Тимска Работа (17)
      • Финансии (2)
      • Човечки ресурси (24)
    • Живот (22)
      • Јога (7)
      • Љубов (2)
      • Деца (4)
      • Здравје (3)
      • Исхрана (4)
      • Семејство (1)
      • Фитнес (1)
    • Личен развој (62)
      • Емоционална интелигенција (2)
      • Интелигенција (3)
      • Кариера (12)
      • Коучинг (1)
      • Личен раст и развој (2)
      • Лични финансии (8)
      • Образование (5)
      • Пензија (1)
      • Психологија (9)
      • Стрес (1)
      • Финансии и Инвестиции (5)
    • Разно (2)

Последни Коментари

  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите
  • Славчо Бујароски on Промени – основа за успешен развој на бизнисите

Архива

  • September 2023
  • April 2018
  • March 2018
  • August 2017
  • July 2017
  • May 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010

Statija.mk © 2025 ·